

Gondolt már arra, hogy létrehoz egy új terméket, de a folyamat összetettsége, ismeretlensége elriasztotta attól, hogy belevágjon a termékfejlesztésbe? Összegyűjtöttük 12 pontban, hogy milyen lépéseken keresztül juthatunk el az ötlettől a gyártásig.
1. lépés: KONCEPCIÓ
A kiinduló pont a termék meghatározása, ami alapjaiban felvázolja a termékelképzelést. A kérdés, amit meg kell tudni válaszolni: Mi ez a termék és hogyan fogják használni? A célpiacot is szükséges meghatároznunk, tudni kell a választ arra, hogy kinek fogjuk eladni. Talán, ami még ennél is fontosabb, megvizsgáljuk, hogy a megfelelő anyagi források rendelkezésre állnak-e egy termékfejlesztéshez, gyártáshoz, piacra lépéshez.
2. lépés: KUTATÁS
Rendkívül fontos része a terméktervezésnek a piackutatás, az igények felmérése. Fel kell fedezni, hogy mi az, ami már létezik a piacon, van-e hasonló termék és, ha igen, akkor meg kell határozni, hogy mitől lesz a tervezett produktum jobb.
3. lépés: FORMATERVEZÉS-TERMÉKFEJLESZTÉS
A kutatás során összegyűjtött információk és adatok alapján el lehet kezdeni a formatervezést és a termékfejlesztést, ami során a következő kérdésekre fókuszálunk:
- Mi a termék funkciója?
- Megbízható termék?
- Előállítható költséghatékonyan?
- Gyártási folyamat bonyolult/egyszerű?
- Milyen költségek várhatók?
- Milyen profit várható?
- Tartós vagy egyszer használatos termék?
- Milyen anyagokat lehet felhasználni a gyártásnál?
- Hogyan fogjuk csomagolni, szállítani?
4. lépés: LÁTVÁNYTERV
A termékről a szabadkézi formatervezést követően számítógépes látványtervek készülnek a potenciális ügyfelek informálására és a marketig részleg számára.
5. lépés: CAD
A 3D tervező szoftver segítségével megkapjuk a végtermék terveinek a 3D modelljét. Ezek a tervek felhívják a figyelmet az esetleges problémás területekre, lehet foglalkozni az esetleges tervezési hibákkal.
6. lépés: 3D nyomtatás
Egy 3D-s nyomtató segítségével a termék prototípusa kerül létrehozásra, ami gyakorlatilag alkalmas a fizikai reprezentációra, a terv tesztelhető és továbbfejleszthető, amennyiben az szükséges.
7. lépés: PROTOTÍPUS TESZT
A digitális mintadarab tesztelése az a pont, amikor még visszatérhetünk a rajztáblához. Itt a maximális kritikai szemlélet a legfontosabb, hogy a termék biztosan megfelelően működik-e, az elvárt eredményt hozza-e.
8. lépés: GYÁRTÁS
Amennyiben a mintadarab tökéletes, elkezdődhet a gyártás! A gyártási költségek függnek a termék összetettségétől, az összetételétől, az anyagválasztástól és a gyártási tétel mennyiségétől. Ezeket a tényezőket figyelembe kell venni, hogy a végtermék optimális profitot termeljen.
9. lépés: SZERELÉS
A termékelőállítás elengedhetetlen része az összeszerelés. Optimális, ha minimális számú részegységből épül fel a termék, így nem csak a gyártási, de a szerelési költségek is csökkenthetők, ráadásul gyorsabb is a folyamat.
10. lépés: TESZT
A végterméket tesztelni szükséges fókuszcsoportosan, ismerősi körben, családon belül és ismét fontos, hogy kritikus szemmel nézzük a visszajelzéseket és nyitottak legyünk a felhasználói reakciókra. Ez segíti a további termékfejlesztést.
11. lépés: TERMÉKFEJLESZTÉS
A tesztelést követően, a visszajelzések alapján lesznek területek, amelyeket lehet fejleszteni, minden termékfejlesztő saját hatáskörébe tartozik, hogy ezeket a fejlesztéseket azonnal végrehajtja-e - ha igen, akkor visszaugrunk a négyes pontra és tökéletesítünk.
12. lépés: PIACRALÉPÉS
A végtermék elkészültét követően a fókusz a termékbevezető kampányon, a marketingen és az értékesítésen van. Ne feledje, minél több az eladás, annál nagyobb gyártási tételeket rendelhet, ami alacsonyabb előállítási költséget és több profitot eredményez!



